Followers

Wednesday, 7 December 2011

jatuh cinta lagi...haishh!@$%@^&!!~ AJEK HASSAN

Salam...heheh...ni mmg musim saya jatuh cinta ngan suara-suara macho abg2 tite....before ni melentok ngn sore abg ANUAR ZAIN....today...wa jatuh cinta same AJEK HASSAN punye sore la pulekk...hahhah...selalu jugak dengar dier cover lagu...memang best...lagu yg paling best ...lagu OMBAK RINDU....memang ade ummph!!~cairr....best of luck ...



p/s :- cube dengar...memang best....kan..
         if nak kenal lebih rapat ngan die silalah layari http://www.facebook.com/ajekhassan2
         *(incik AJEK HASSAN..jgn lupe blanje saye..dah promote ni.....kalah sore abg AJAI tue....=)

Tuesday, 29 November 2011

Fall in L0ve with ANUAR ZAIN...woohoo...



CINTA HARUS MEMILIKI
 
Sejauh ku berlari
Meninggalkan dirimu
Masih bayangmu yang menawan
Sekuat ku mencoba
Melupakanmu kasih
Lalu mengapa ku tak sanggup
Adakah waktu tak berpihak
Atau memang sudah jalannya
Untuk kita terpisah
Selamanya
Chorus
Ku tak percaya kita
Terpisah karena berbeda
Lalu ke mana kan ku cari
Ku tak percaya kata
Cinta tak harus memiliki
Lalu mengapa?
Hati terasa sakit
Sekeras ku berfikir
Mencari alasannya
Semakin jatuh ku terluka
Adakah waktu tak berpihak
Atau memang sudah jalannya
Untuk kita terpisah.. oh..
Ulang Chorus 2x
Hati terasa sakit..


SEMPURNAKAN AKU
Ku di sini seorang diri
Berharap waktu berulang lagi
Saat ada dirimu bersamaku
Aku di sini yang menyesali
Menangisi kepergianmu kasih
Semua begitu salah tanpa dirimu disisiku
Tahukah dirimu
Kau bawa setengah hatiku hilang
Bersama hampa di hidupku
Hanyalah dirimu yang mampu lengkapi
Oh mencintamu sempurnakan aku
Menangisi kepergianmu kasih
Semua begitu salah tanpa dirimu
Tahukah dirimu
Kau bawa setengah hatiku hilang
Bersama hampa di hidupku
Hanyalah dirimu yang mampu lengkapi
Oh mencintamu sempurnakan aku
Kembalilah kepadaku
Aku mohon kepadamu
Tahukah dirimu
Kau bawa setengah hatiku hilang
Bersama hampa di hidupku
Hanyalah dirimu yang mampu lengkapi
Oh mencintamu sempurnakan aku
Hanyalah dirimu yang mampu lengkapi
Oh mencintamu sempurnakan aku
Aku di sini seorang diri


SEDETIK LEBIH

 
Setiap nafas yang dihembus
Setiap degupan jantung
Aku selalu memikirkanmu

Dalam sedar dibuai angan
Dalam tidur dan khayalan
Aku selalu memikirkanmu

Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang
Barulah terasa ku bernyawa

Kasihku ku amat mencintai kamu
Kerana kau beri erti hidup
Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya

Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan
Ku bersyukur adanya kamu

Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia
Asal masih adanya kamu


KETULUSAN HATI

 
Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Cintaku hanya indah
Hanya bahagia untuk selamanya

Apa yang ku rasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku

(korus)
Mencintaimu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis
Hanya tulusnya hati
Mencintaimu tak mengenal ragu
Keyakinan hatiku hanya untuk dirimu
Selalu

Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Tak ada seribu janji
Hanya bahagia untuk selamanya

Apa yg ku rasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku

(ulang korus)

Apa yang ku rasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku
Oooo

(ulang korus)


p/s : 4 lagu feveret...yang lain pun suke..ngee......die hard fan..hahahhaha

Monday, 28 November 2011

TERASA DI SYURGA..wordless day..layannn




Engkau tersenyum malu
Bila ku bertanya
Adakah diriku ada di hatimu

Aku amat terasa
Lirikan manjamu
Membuat diriku terus terlena

Indahnya rasa bila dicintai
Hidup ini terasa di syurga
Tak sabar menunggu hari esok
Umpama mawar yang sedang mekar

Oh kasihku
Cintailah diriku
Sayangilah hatiku
Sepenuh jiwamu

Indahnya rasa bila dicintai
Hidup ini terasa di syurga
Tak sabar menunggu hari esok
Umpama mawar yang sedang mekar

Indahnya rasa bila dicintai
Hidup ini terasa di syurga
Tak sabar menunggu hari esok
Umpama mawar yang sedang mekar

Oh kasihku
Cintailah diriku
Sayangilah hatiku
Sepenuh jiwamu

Saturday, 26 November 2011

Kehangatan "TENTANG DHIA"

Sob..sob....seriously cerita ni best...jarang skali diri ni nk melayan cerita2 episod...tetibenye terlayan.woooho...thanks a lot to http://www.tonton.com.my sebab dapat tengok balik episode yang terlepas....go0d job....

 Hati wanita manakah yang mampu menahan duka dan lara tatkala dilanda badai  ujian dan dugaan tanpa henti.......

OST drama TENTANG DHIA....memang best..luv Adi Putra..heheh
 Sinopsis


Cinta dan simpati tiada ukurannya bagi Dhia (Nora danish) yang berdiri antara dua lelaki sangat dikasihaninya.percintaan tiga segi ini turut menjadi mimpi ngeri apabila dicemburui Melly (Izreen Azminda) yang berasakan dirinya lebih anggun dan sesuai.Raffi(Irfan Roslan) dan Azmi(Ako Mustapha), dua lelaki berbeza dari latar belakang..


Hanya memikul tugas sebagai kerani biasa,Azmi adalah cucu seorang imam di kampung disukai ramai kerana sifat rendah diri dan pandai mengambil hati.Hati Dhia sudah lama terpaut pada perwatakan Azmi,walaupun Raffi,jejaka daripada keluarga berada mempunyai kelulusan dari universiti luar negara juga adalah teman rapat Dhia sejak kecil lagi....


Tergamam apabila Azmi menjadi pilihan hati Dhia dan bakal melansungkan majlis perkahwinan,Raffi yang baru pulang dari luar negara merenung keseorangan dalam kesedihan dan kekecewaan.Namun hatinya ikhlas mencintai Dhia,lalu Raffi mengambil keputusan redha dengan apa yang berlaku.


Melly mengambil kesempatan untuk mendekati Raffi dan menidurinya ketika dia dalam keadaan mabuk demi membuktikan perasaan cintanya.Tetapi jerat dipasang Melly memakan diri sendiri apabila Raffi tidak mengendahkannya.Melly juga mendapati bahawa dirinya sedang mengandungkan anak Raffi.Tertekan dan terdesak,Melly mengenakan Azmi.


Azmi dan Melly ditangkap khalwat penduduk kampung dan ditahan di balai polis.Sejurus mengetahui berita itu, hati Dhia bagaikan dipanah halilintar,mengenangkan majlis perkahwinan mereka yang akan berlangsung tidak lama lagi...


Namun,berkat ketabahan hatinya,Dhia memaafkan Azmi dan majlis perkahwinan tetap berlangsung seperti dirancang.Namun majlis perkahwinan mereka diserang keluarga Melly yang ingin menuntut keadilan daripada Azmi.Mereka mahukan Azmi supaya bertaggungjawab atas perbuatannya sehingga Melly mengandung...


Sekali lagi Dhia diuji dan ujian kali ini bakal mengubah hidupnya sampai bila-bila.Azmi dan Melly disatukan tanpa kerelaannya Dhia yang hanya mampu mengalirkan air mata.Bagaikan pelangi selepas hujan,hidup Dhia  didatangi Zikir (Adi Putra),seorang arkitek daripada sebuah firma di Kuala Lumpur.Zikir mempunyai seorang rakan baik bernama fendi dan mereka bekerja di firma sama.Zikir sangat diminati Rose(Tasha Shila) yang juga seorang pekerja di firma milik beliau.


Malang tidak berbau Fendi meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya yang turut dialami Zikir ketika  hendak pergi mengerjakan solat Jumaat.Zikir datang kekampung halaman Fendi untuk majlis pengebumian yang terletak di Pulau Pianng dan ditemani isteri arwah Fendi,Suraya.


Ketika menjamah nasi lemak disebuah gerai di kampung itu,Zikir terlihat Dhia.Mata bertentang mata,Zikir
terpesona dengan keyuan Dhia.Kemanakah hala tuju Dhia setelah kehilangan Azmi dan apakah yang akan berlaku seterusnya didalam hidup Zikir??


P/s: ALLAH itu Maha Adil....Kebahagian akan kiota kecapi akhirnya..Inshaallah..Amin..





KEMAAFAN DENDAM YANG TERINDAH





Kemaafan Dendam Yang Terindah

Artist: Aishah
Kehangatan mentari ku rasakan
Tak sehangat api perbalahan
Ku ketuk pintu hati
Senyap dan sunyi
Tiada jawapan yang ku perolehi

Dinginnya malam itu bagai salju
Tidak sedingin perasaanmu
Kau sengaja membina dinding pemisah
Di antara kita tak lagi bersemuka

Kekasih ku... ku rasakan perlu
Menitip surat buat tatapan mu
Sekali ini aku rela merendah diri beralah
Agar perhubungan terjalin semula

Kekasih ku... tak mungkin ku tahu
Apa tersirat dihati kecil mu
Andainya aku yang bersalah
Maafkan saja...

Kemaafan dendam yang terindah...

Kehangatan mentari dingin salju
Bertukar ganti hari ke hari
Aku masih di sini
Sabar menanti
Terbuka kembali hatimu yang terkunci...

Kemaafan... kemaafan dendam yang terindah

K0NSERT IBTIDAIYAH...kembara cinta,gombak

Sabtu lepas....saya n my sista blik rawang,,,,kami berkesempatan ke mini konsert ibtidaiyah..kembara cinta di gombak....konsert bermula dri jam 9malam hingga 11.30mlm...host by my anak buah,,,Zack Merican n his fren....by heart clan crew.....
Banyak pengisian dan perkongsiaann ilmu tentang KEMBARA MENCARI CINTA diperolehi.........
congrate guys!!~~


video
Persembahan pembukaan dari adik2 dari Raudhah,,,fuh..memang meremang dgr suara adik ni.......


IN-TEAM

IN HEART(pernah masuk akademi nasyid)

 FIGURA (2 dri kiri anak buah den..hensemmm)

 MUADZ

Selepas persembahan abg muadz ni....ade lagi 1 group...lupe da..acctually xsempat nk snap gmbr...duk sibuk ngn budak kecik sorang ni....hehhe..Last perfomance dri dorang sume..mmg awesome .....diketuai oleh abg Jebat (Ruffedge)....


 dh dapat dah angry bird die.....woohooo

 me n adik

 my sista with himmm...
tengok jam merah tue.. i punyer...dia nak..hahah(budak mane x berkenan....gmbr doraemon)
aku yg kebudak-budakkan....hahhhaha

 andak,abang teh,alang my sista n adik...

 bila budak kecik dh kenyang.....

 nk jugak pEACE tue..

pose sayang KAK ILA katenyer...

happy:p

taken by ADIK....

P/S : Semoga kebahagian ini kekal selamanya amin.....Insahallah  ...kembara mencari cinta aku bertemu jua...ngee!!~~

RESIPI APAM....!!sedaP...

Hehehe...kt sini saye nak share resipi apam....sekarang kan tgh hot dipasaran..apam polka dot la..apam agry bird la...heheh...sekarang makij ramai org2 yg kreatif......Selamat mencuba yer...tea time weekend ni bersama family......


BAHAN2
3 biji telur gred A
1 1/2 cawan gula halus
2 1/4 tepung gandum
1 sudu kecil ovalette
1 sudu kecil esen vanilla
1 cawan susu segar
paper cup
pewarna
jem
bekas kuih lompang


CARA2

 Bahan-bahan


 1st skali, masukkan telur..esen vanilla n gula halus dan ovalette.....mixerkan sampailah kembang gtu.....


 Tinggikan speed supaya kembang cantik...


Kemudian masukkan susu segar...saya pakai dutch lady....best....


 Selepas tu masukkan tepung gandum sedikit demi sedikit....


 Mixerkan sampai macam ni,...ala-ala gebu gitu...hehehhe


 Asingkan pade 3 warna masukkan dalam piping bag....


 Masukkan papercup dalam acuan bekas kuih lompang....kemudian masukkan adunan separuh kedalam acuan.....
Kemudian titikkan jem (ikut citarasa) kedalam acuan....then penuhkan 3/4 cup dgn adunan tadi....
Kukus 7-10 minit.....


 Taraaa......ini hasilnyer...

Kalau nk buat satu loyang teruspon boleh.....heheh...coloufull gtu...


P/S..Selamat mencubaaaaa

2 vs 2

Salam Sabtu....lame x update this blog..woohooo....bz kan...hahah,....
2 vs 2 = NNS(s)+NNS(j) vs NMS+MAA....hhahhahah
Last week,kitorang pergi main bowling kt The Mines Shopping Fair......sekarang ni selalu je lepaking bersame..hihi..mengeratkan silaturrahim...amin....
Lane best....tapi dh naik harga sikitla sekarang...
1game = RM6.00
Kasut  = Rm 2.00

Stokin  = Rm 2.00(kalau nk jimat,bwk stokin dari rumah...)

 Nik Nor Suhaila n Nik Nor Syahirah
NNS(s) + NNS(j)


  Nik Mohd Sabri n Mohd Afiq Aizat
NMS+ MAA


 Gaya dari mr MAA..woohoo..hahhha

 NNS junior..huhuhuh



 Sayer..heheheh

 Gaya my "pok dio"hahahha



 Gaya Kesopanan beliau...hahhha





 The Winner..hahha

Sampai tercabut kasut main..aduhaiii...

 P/S : NNS(s) - Nik Nor Suhaila senior

       : NNS(j) - Nik Nor Syahirah junior

       : NMS - Nik Mohd Sabri

       : MAA - Mohd Afiq Aizat




Wednesday, 16 November 2011

4/11/2011

Entry before td0....my housemate dh siap belayar tah kemana dah kot!!hahha..penangan xdpt tdoq ....xtawla....tape3x..jum layankan kisah kami berempat..Nik Nor Suhaila(me), Nik Nor Syahirah(adik saye), Nik Mohd Sabri(pok dio) n Mohd Afiq Aizat(bff kmi)...
4/11/2011 merangkap tarikh birthday my sita,IRAH..n jugak tarikh ktarang blik ke KELANTAN...sempena AidilAdha....hehhe....Perjalanan yg sepatutnya memakan masa dlm 6-7jam je....tpi dsebabkan rmi yg blik kg...12jam jugak perjalanan kami...Thanks to all POK DIO's....hhahaha..kerana mmbawa kereta dgn sgt berhemah.....amin..selamat sampai kami kerumah msg2....

Bertolak dr SERDANG ..3ptg..sampi MACHANG 3pagi..0_o
 "pok dio"

 2 org punya brg..penuh satu troli...adehhh!!~

 front view..hahah

 our journey

 muke pukul 3pagi..hahahah

 rainy day


Dalam perjalanan ktrang stop kt BENTONG...makan..acctuallt ader niat lain...simple n surprise wish birthday to my sista..irah...heheh.."HAPPY BIRTHDAY DIK" heheh...kek je dapat eden bagi....n kasih sayang yg melimpah ruah untuk selamanya...heheheh..

 bread story cake 4 u


"Black Forest Chocolate"


 birthday gurll


 tersimpul malu tiup lilin


 happy ke?


 bile tgn saya menyuap kek..sedap gtu!!~


afiq n my NMS


SATU-SATUNYA GAMBAR AIDILADHA2011..



8/11/2011...kembali pulang ke KL...T_T
Inilah koje den bile bosan n hati masih di kampung,,,,hmmm...
Berteman kan henpongg yg terlebih canggih..YARI..hahah..sempat snap gmbr2 otw back to KL..area gua musang...cantik..tah kenapa la suke sgt amik gambar....(ader sape nk bagi saye kamera ker??)so happy with dat....hasilnya....












....MU supporter tue..hehheh
 Alhamdulillah selamat sampi ke KL...syukur kehadrat illahi kerana amsih diberi kesempatan untuk bernafas..amin....Dikesempatan ni,saya ingin mengucapkan SALAM AIDILADHA.....heheh(even dh terlmbt pon..)heheh..tata..nk tdo da..ecok kje...see u in next entry...

p/s:AIM18