Followers

Thursday 13 October 2011

TRAGEDI OCTOBER..HAISHH!!!

Bile my lovely 'PINKY' meragam.....

11 October 2011...T_T

11.10.2011- hari pertama

Setelah dikenalpasti oleh diri sendiri....timing belt putusss...haishh!!..leteyh...So, dgn muke seposen terpakse la call my NMS untuk dtg....hari ni die cuti....nasib baik....dugaan betul kan saya ni...dalam masa yg sama ade satu brother ni..'Wan' dtg tolong tunda moto den yg sangatttt la ringan tue...kan....


Lokasi kejadian..


my her0es :p

Hahaha..terpaksa amik gmbr dari jauh..sbb dorang xsuke publisiti katenye...(padahal dorang xtaw sy snap gmbr ni...)...Yelakan...dalam keadaan mcm ni pon smpat lagi..aduhai....aperla.....Well, jauh jugakla jalan kaki....my NMS n Wan ni tolong tunda moto ke kedai Bandar Baru Bangi..tempat selalu dia pergi....Terbang RM150..pokai...coz bukan setakat timing belt putus....bearing pon tukar one set....
Tepat 12.30 baru check in ofis.....



12 October 2011...T_T

12.10.2010 - hari kedua


Hurm....nak nangis....dh nangiss pon kan...dh la pokai da...dier buat hal lagi....tersadai plak 5minit dri tempat semalam...aperla nasib aku ni kannn,,,kann??Sudah tergolek di timpa tangga2 kehidupan...cewahh!!!aduhai..sempat lagi jadi bengong...Hurm...Xnak kawan ngn PINKY lagi....My NMS keje..so xnak kacau die...hurmmm...ade insan baik dan budiman berhenti moto dgn niat nak tolong..xsempat tanya nama abg tue....abg peronda highway dtg tanya khabar aku n PINKY...so abg tu say goodbye to me lorh....

saya sedih....T_T

Abang peronda tunda moto saya kedepan cikit..stop dekat bus stop..saya cuba mintak pertolongan kali kedua dgn Wan...Alhamdulillah dia datang..Fuhh...lega....sbb nk kene antar balik kedai kan...bru 1hari...belting putus lagi....so Wan contact Mr Suresh yg hensem tue...Alhamdulillah moto smpi bengkel...Dah xtaw nk buat muke mcm mne lagi....Anyway...abg peronda siap tinggalkan contact dia if xde sape dtg tolong....maseh bang.....(xboley nk snap gmbar....konpem kene cop sewel)


barang yg kene tukar...rosak



my family

Alhamdulillah..syukur kehadrat illahi kerana masih punya keluarga..Thanks a lot ayah n mama coz tolong anakmu ni....Oncall ngn mama...saya nanges...(mama pun .....maybe)So, saya sampaikan hasrat nk tolak jer moto ni ...walaupun syg sgt moto ni..byk berjasa..tapi saya dh xnak....T_T..Ayah xkasi jual...suh antar moto blik kg...Inshaallah ade rezeki saya....dptla moto baru...Doakan untuk saya yer.... 
mula tersenyum....dengan penuh harapan....


p/s : Jika anda jadi saya.....ape perasaan anda ketika ini??bad kan....tpi kita sebagai hamba Allah haruslah redha dgn aper segala ujian menimpa kita....Allah takkan duga kita kalau kita xmampu nk harungi nya.....




No comments:

Post a Comment